Home
  • Catàleg de productes
  • Consum conscient i transformador
  • D’on ve la informació
  • Qui som?
  • Com funciona la web?

  • CA
  • ES
  • FR
  • EN

Mobles de fusta

  • INICI
  • LES 7 VIDES DE LA FUSTA
  • QUINA FUSTA
  • A CASA

- Jo tinc tots els mobles i la fusteria de casa de fusta, m'agrada perquè es natural, noble, càlida, bonica...

- Alça! Tu no tens consciència o què? Que no saps que ens estem carregant tots els boscos?!

- Sí dona, és clar que ho sé, però és no tinc ni un moble nou! La llibreria era del meu besavi, la taula del menjador d'un veí que va marxar de la ciutat, les cadires les vaig arreplegar d'un restaurant que canviava el mobiliari, la tauleta de nit la vaig trobar al carrer i m'ha quedat com nova, el sofà... ah no, el sofà sí que el vam comprar, però a un fabricant que només fa servir fusta local i explotada sosteniblement. I els llits també els vam comprar, aquests no tenen res de particular perquè no vam trobar cap opció interessant.

- ... Ah... Caram. I jo que ja havia renunciat a la fusta com a bona ecologista...

  • Digues la teva
14/06/2010 - 22:14
Queda't amb això
La fusta és molt duradora. Tenim moltes vies per trobar mobles fets fa temps, i no costa gaire tractar-los bé perquè ens durin molts anys.

L'extracció de fusta pot contribuir a la deforestació o a donar vida als boscos i a les plantacions, tot depèn de com es gestioni. Busquem que tingui segell FSC.

Els taulers permeten aprofitar residus de fusta. Convé que tinguin poques resines nocives.

Fonts d'informació
Empreses del sector: Biofusta, Biomueble, Ikea, Mobles Quer, Punt Mobles;

organitzacions gremials: Asociación Asturiana de Empresarios Forestales y de la Madera, Asociación Española de Recuperadores de Madera, Asociación Nacional de Fabricantes de Tableros, Confederación Española de Empresarios de la Madera;

centres de recerca: Asociación de Investigación de las Industrias de la Madera, Instituto Tecnológico del Mueble y Afines;

publicacions: Alimarket, Ecohabitar, Ecología Política, Revista Forestal Española;

organitzacions: Centre for Research on Multinational Corporations, Greenpeace, Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo, Programme for the Endorsement of Forest Certification schemes, Forest Stewardship Council, Rainforest Action Network, World Resources Movement.

Versió imprimible
Estudi íntegre


Pàgina optimitzada per a Mozilla Firefox i Internet Explorer 7 | Resolució òptima 1024 x 726
Amb Internet Explorer 6 i anteriors es visualitza malament. Aquí podeu descarregar el Firefox

design by ZumZum | Pàgines web ONG